Karta pre každého a ešte lepšia

Autor: Michal Reiter | 4.12.2013 o 15:51 | Karma článku: 5,25 | Prečítané:  300x

Pamätám si tie časy, keď mlieko stálo...Nie nebojte sa nechcem spomínať na niečo čo tu bolo v inej dobe. Teraz je teraz a zaoberať sa tým nemá príliš zmysel. Skrátka tak to bolo, je iná doba. Mnoho vecí, je lacnejších, mnoho tovaru tu nebolo, teraz ho tu máme.

Jedným z takých tovarov, alebo lepšie povedané možností či vlastnosti pri nakupovaní, ktoré tu neboli, sú karty. Spočiatku vernostné karty prichádzali na trh vo forme zliav pre rôzne pohostinské zariadenia, kluby pre svojich členov atď. Potom kartu objavil obchodný reťazec, ktorý spustil kartomániu a predavačka okrem pozdravu musí zvládať aj otázku „xxx kartu máte?" prípadne „XXX karta je?" :-). XXX nahradí slovom názvu karty v reťazci, kde momentálne pracuje.

Rôzne karty, rôzne možnosti a prepojenia (podľa chuti a investície do softvérového riešenia) sa tvária, aké výhody ponúkajú svojim zákazníkom. Nechcem sa venovať tomu, že vedia, čo kupujeme a kedy a ako často. To nie je až tak podstatné, vie to o vás aj predavačka v menšej dedine. Skôr vnímam túto kartovú mániu ako pomerne rafinovaný klam na zákazníka. Vaše súkromie, niečo stojí. A to je práve suma „zľavy", ktorú dostanete. Pamätáte si na časy, keď nikto nepotreboval v obchode kartu a za rozumné peniaze sa dalo nakúpiť? Dnes, je skutočne karta výhodná. Inak by ste platili ešte viac ako so zákazníckou kartou, ktorá vytvára ilúziu zliav a výhodných nákupov. Sledujete občas ceny? Ja áno. Nie je tajomstvom, že pred výplatami zamestnancov je viac tovarov v akcii. Obchody sa z nás snažia vylákať nejaké to euro ešte pred výplatami, pokojne aj na pôžičkovú kartu, veď sa to oplatí... Smutné na celom tomto predstavení je, že ceny tovaru sa hýbu tak, že ich prakticky nemáte šancu odsledovať. Iba pri takom, ktorý kupujete často a tak poznáte jeho cenu pred akciou a počas akcie. Ako zákazníka ma veľmi hnevá variabilita cien. Chcete si kúpiť váš obľúbený nápoj? Prišli ste o deň skôr, máte smolu. Treba zaplatiť „neakciovú" cenu. Zajtra už bude tovar lacnejší. Všetci na tom zarobia, nikto nie je charita, ani ten čo rozhoduje o dočasnom zlacnení tovaru. S tým súvisí extra slogan - „Dlhodobo nízka cena". Skutočne pred niekoľkými rokmi nikto žiadne „garancie" nepotreboval. Váš obľúbený tovar bol stále za rovnakú cenu, pred spotrebou (ak si ho nerozobrali predavačky a vedúca) bol lacnejší. To platí aj dnes a je to fajn prístup. Pozor, nikdy sa nejde po cenu, takže tu je vidieť, koľko môže stáť tovar reálne, aby všetci na ňom zarobili. Už nejde len o to, ako sa umiestni tovar, ale aj o to, koľko praktík na vás obchodníci skúsia. Mimochodom je mi ozaj záhadou, ako veľmi dobre funguje umiestňovanie tovaru do úrovni očí a podobné pre mňa nezmysly. Je to asi tým, že viem čo chcem a s tým do obchodu idem.

Preto, až si budete pochvaľovať pri ďalšom nákupe, ako sa vám zbierajú bodíky, skúste sa zamyslieť nad cenami - v akcii, že sa akcie periodicky opakujú na rovnakých tovaroch (je hlúposť kúpiť teraz, keď za tri dni bude v akcii...), či by to skutočne nešlo inde aj bez „zľavovej karty" alebo či si z nás obchodníci celkom vážne kolísaním cien a garanciami tak trochu nerobia srandu.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Útok pri istanbulskom štadióne neprežilo 38 ľudí

K útoku sa nikto neprihlásil, stopy majú ukazovať na Kurdskú robotnícku stranu.

PLUS

Na trhu platí: Zmanipuluj, čo môžeš a urvi, čo sa dá

Marketing je vojna vedená mierovými prostriedkami.

KULTÚRA

Vybrali sa na nebezpečnú púť za úžasným jedlom

Niekoľko rokov vchádzali do arabských kuchýň, kde sa dozviete aj to, čo nechcete.


Už ste čítali?